Polityka prywatności klienta

Ochrona Państwa Danych osobowych jest naszym priorytetem. W związku z tym wykorzystujemy Państwa dane w ramach obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w ramach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”). W niniejszej polityce prywatności opisano, w jaki sposób GetYourGuide wykorzystuje i przetwarza Państwa Dane osobowe podczas korzystania z usług GetYourGuide, na przykład za pośrednictwem naszej witryny internetowej i naszych aplikacji mobilnych. Zawarto tu również informacje na temat Państwa praw dotyczących Państwa Danych osobowych oraz o tym, w jaki sposób mogą się Państwo skontaktować z GetYourGuide.

Jeśli mieszkają Państwo w Stanach Zjednoczonych, prosimy zapoznać się z punktem „Prawa mieszkańców Stanów Zjednoczonych” oraz z naszą dodatkową informacją na temat kalifornijskiej ustawy o ochronie prywatności konsumentów (CCPA), aby uzyskać więcej informacji.

Jeśli są Państwo Organizatorem Atrakcji lub partnerem marketingowym, prosimy zapoznać się z naszą Polityką prywatności dostawców, aby zrozumieć, w jaki sposób Dane osobowe są przetwarzane w ramach Państwa relacji biznesowych.

Niniejsza polityka prywatności została sporządzona i powinna być interpretowana w języku angielskim. Każde tłumaczenie polityki prywatności służy wyłącznie jako odniesienie. W przypadku niezgodności między wersją angielską a wersją przetłumaczoną, pierwszeństwo ma wersja angielska polityki prywatności.

I. Terminy

W niniejszej polityce prywatności użyte zostały następujące terminy:

  • Atrakcja” odnosi się do wycieczek, atrakcji i wrażeń turystycznych oferowanych przez Organizatorów Atrakcji za pośrednictwem platformy GetYourGuide.
  • Organizator Atrakcji”oznacza organizatora wycieczek, atrakcji i wrażeń turystycznych oferowanych za pośrednictwem platformy GetYourGuide.
  • CCPA”odnosi się do kalifornijskiej ustawy o ochronie prywatności konsumentów z 2018 r.
  • RODO” odnosi się do Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (UE) 2016/679.
  • Platforma GetYourGuide” odnosi się do platformy do rezerwacji obsługiwanej za pośrednictwem GetYourGuide, dostępnej w witrynie www.getyourguide.pl, za pośrednictwem powiązanych witryn, aplikacji, narzędzi, platform, urządzeń i innych funkcji.
  • Dane osobowe” odnoszą się do Informacji umożliwiających identyfikację tożsamości, to jest wszelkich informacji dotyczących zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

II. Administrator danych osobowych i dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za przetwarzanie Państwa Danych osobowych w trakcie korzystania przez Państwa z usług GetYourGuide lub uzyskiwania do nich dostępu jest:

  • Administrator danych osobowych: GetYourGuide Deutschland GmbH
  • Adres: Sonnenburger Strasse 73, 10437 Berlin, Niemcy
  • Kontakt: Nasz formularz kontaktowy znajduje się tutaj

Należy pamiętać, że wszelkie przypadki przetwarzania danych przez Organizatorów Atrakcji w związku z zarezerwowaną Atrakcją są poza kontrolą GetYour Guide i podlegają polityce prywatności Organizatora Atrakcji. Organizatorzy Atrakcji działają jako odrębni administratorzy danych osobowych.

III. Czynności związane z przetwarzaniem danych

1. Zautomatyzowane gromadzenie danych

Kiedy odwiedzają Państwo platformę GetYourGuide, GetYourGuide automatycznie gromadzi następujące dane. Spośród przesyłanych przez Państwa danych poniższe dane są przechowywane odrębnie:

  • URL wyświetlonej strony;
  • opóźnienie połączenia sieciowego;
  • data i godzina;
  • informacje na temat Państwa urządzenia i jego ustawień (np. systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej, wersji aplikacji, ustawień językowych, awarii aplikacji i innej aktywności systemowej);
  • informacje o kliknięciach i stronach, które zostały Państwu wyświetlone;
  • adres IP.

Gromadzimy te dane, aby zapewnić odpowiednią obsługę i bezpieczeństwo naszej platformy oraz zapobiec nieuczciwym działaniom w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Państwa adres IP jest przechowywany w sposób zaszyfrowany oraz usuwany po 30 dniach.

2. Dane gromadzone w związku z Państwa kontem GetYourGuide

2.1. Rejestracja

Rejestracja nie jest wymagana, aby korzystać z Usług GetYourGuide. Jeśli jednak utworzą Państwo konto GetYourGuide, mogą nam Państwo przekazać następujące dane:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • hasło.

Mogą Państwo również logować się w naszej witrynie za pośrednictwem kont w serwisach Facebook, Google lub Apple. W takim przypadku w celu utworzenia Państwa konta GetYourGuide otrzymamy od serwisów Facebook, Google lub Apple następujące Dane osobowe:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • zdjęcie (tylko w przypadku serwisu Facebook),
  • token uwierzytelniający.

GetYourGuide przetwarza te dane w celu założenia konta GetYourGuide oraz zarządzania nim zgodnie z naszymi Warunkami ogólnymi w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

2.2. Listy ulubionych

Mają Państwo możliwość tworzenia list ulubionych, w których mogą Państwo zapisywać interesujące Państwa Atrakcje do zarezerwowania w późniejszym okresie. Gdy dodają Państwo Atrakcje do swojej listy ulubionych, wykorzystujemy te informacje, aby udostępniać Państwu spersonalizowane rekomendacje i ukierunkowane reklamy. Jest to oparte na naszym prawnie uzasadnionym interesie, jakim jest poprawa komfortu użytkownika oraz ulepszanie naszych usług (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

2.3. Recenzje Atrakcji

Nasza witryna zapewnia możliwość pozostawienia opinii i oceny zarezerwowanej Atrakcji po wzięciu w niej udziału lub skorzystaniu z niej. Państwa recenzja może być wyświetlana w kontekście opiniowanej atrakcji na platformie GetYourGuide, w witrynach powiązanych spółek lub w materiałach promocyjnych. Recenzje mogą Państwo przesyłać anonimowo. Gdy przesyłają Państwo recenzję, gromadzimy wszelkie informacje, które decydują się Państwo nam udostępniać, w tym Państwa oceny, uwagi, przedział wiekowy, kraj pochodzenia oraz imię. Mogą Państwo poprosić o usunięcie recenzji w dowolnym momencie, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego.

W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania próśb o wystawienie oceny, klikając link rezygnacji z subskrypcji w każdym e-mailu z prośbą o wystawienie oceny. Jeśli mają Państwo konto, można to zrobić także w swoim profilu, w sekcji Ustawienia -> Powiadomienia. W przeciwnym razie mogą Państwo również skontaktować się z naszym działem obsługi klienta, korzystając z powyższego linku.

Przetwarzanie Państwa danych w tych celach odbywa się w oparciu o nasz uzasadniony interes polegający na ulepszaniu naszej oferty, wspieraniu innych klientów GetYourGuide w podejmowaniu świadomych decyzji oraz w celach marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

3. Obsługa klienta

3.1. Przetwarzanie zapytań

Jeśli skontaktują się Państwo z naszym zespołem obsługi klienta lub skontaktują się Państwo z nami za pośrednictwem innych środków, takich jak nasze kanały w mediach społecznościowych, Państwa prośba może zostać przetworzona przez naszą spółkę zależną, GetYourGuide Global Services GmbH. Współpracujemy również z wyspecjalizowanymi dostawcami usług dla klientów, takimi jak Transcom WorldWide AB („Transcom”), Cohere Outsourcing Philippines („Cohere”) oraz Teleperformance SE („Teleperformance”). Podczas obsługi zgłoszeń klientów podmioty te mogą przetwarzać Dane osobowe przekazywane w zgłoszeniach, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer rezerwacji lub inne informacje udostępniane podczas komunikacji. Firmy Transcom, Cohere i Teleperformance mogą również przetwarzać Państwa Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W związku z tym zawarliśmy umowę uwzględniającą standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Transcom można znaleźć tutaj. Politykę prywatności firmy Teleperformance można znaleźć tutaj.

My i/lub GetYourGuide Global Services GmbH wykorzystujemy platformę komunikacyjną dostarczoną przez Zendesk, Inc. („ Zendesk”) do zarządzania wszelkimi interakcjami związanymi z obsługą klienta, w tym obsługą zapytań, wniosków o wsparcie i informacje zwrotne. Firma Zendesk może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Zendesk uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych.

Dodatkowo korzystamy z usług firm Chatbotize sp. z o.o. („Zowie”) i aiConomix GmbH („Automaited”) oferujących technologię AI, która pomaga w zarządzaniu zapytaniami klientów i odpowiadaniu na nie.

Firmy Zendesk, Zowie i Automaited mogą przetwarzać w naszym imieniu wszelkie przekazywane przez Państwa Dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer rezerwacji oraz inne informacje udostępniane, gdy kontaktują się Państwo z nami. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Zendesk można znaleźć tutaj, przez firmę Automaited tutaj, a przez firmę Zowie tutaj.

Ponadto korzystamy z usług spółki Sprout Social, Inc. („Sprout Social”) w celu zarządzania zapytaniami przekazywanymi za pośrednictwem naszych kanałów w mediach społecznościowych. Firma Sprout Social może przetwarzać Państwa dane z mediów społecznościowych, nazwę użytkownika, zdjęcie profilowe, biografię, liczbę obserwujących oraz wszelkie przekazywane przez Państwa informacje w związku z Państwa prośbą. Firma Sprout Social może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Sprout Social uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Sprout Social można znaleźć tutaj.

3.2. Doskonalenie naszej obsługi klienta

W celu ciągłego doskonalenia naszej obsługi klienta możemy analizować zapytania za pomocą określonych parametrów i słów kluczowych. Możemy również zaprosić Państwa do udziału w ankietach satysfakcji klientów, aby pomóc w poprawie jakości naszej obsługi klienta. Wymagane w tym zakresie przetwarzanie Danych osobowych służy realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu, a także interesu naszych klientów, jakim jest nieustanne doskonalenie świadczonej obsługi klienta (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Do oceny zapytań wykorzystujemy systemy Chattermill Analytics Ltd. („Chattermill”) oraz platformy analizy biznesowej Looker dostarczanej przez firmę Google, Ltd. Firma Chatermill może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Zjednoczonym Królestwie. Zjednoczone Królestwo zostało uznane przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Chattermill można znaleźć tutaj.

Do celów oceny ankiet satysfakcji klientów wykorzystujemy narzędzie dostarczone przez Duoventures Limited zaprojektowane do gromadzenia i analizy informacji zwrotnych klientów za pomocą ankiet („Simplesat”). Firma Simplesat może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Hongkongu. W związku z tym zawarliśmy z firmą Simplesat umowę uwzględniającą standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Simplesat można znaleźć tutaj.

3.3. Tłumaczenie zapytań

W niektórych przypadkach istnieje konieczność przetłumaczenia nadsyłanych zapytań na określony język. Może to wymagać przetwarzania Danych osobowych w zakresie niezbędnym do ochrony naszego prawnie uzasadnionego interesu w postaci świadczenia obsługi klienta na szczeblu międzynarodowym zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym celu korzystamy z usług DeepL SE („DeepL”) oraz Open AI, Inc. („OpenAI”). Politykę prywatności DeepL można znaleźć tutaj, a politykę prywatności OpenAI tutaj.

3.4. Rejestrowanie i ocena rozmów telefonicznych

Rozmowy telefoniczne są rejestrowane i poddawane analizie wyłącznie po uzyskaniu Państwa uprzedniej zgody. Te dane są wykorzystywane wyłącznie w celach doskonalenia świadczonej obsługi klienta. Nagrania są usuwane po upływie trzech miesięcy. Podstawą prawną w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Mogą Państwo wycofać udzieloną zgodę w dowolnym momencie, kontaktując się z nami za pośrednictwem jednego z kanałów kontaktowych wymienionych w niniejszej polityce prywatności. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy przed jej wycofaniem.

4. Dostawcy usług technicznych

4.1. Hosting witryny

W celach hostingu naszej witryny korzystamy z usług podmiotu Amazon Web Services EMEA S.a.r.l. („AWS”). W związku z tym gdy korzystają Państwo z naszej witryny lub przekazują Dane osobowe, są one przetwarzane na serwerach AWS. Korzystamy wyłącznie z serwerów znajdujących się na terytorium Unii Europejskiej. Na potrzeby zdalnej konserwacji oraz uwzględnienia podobnych konstelacji produktów AWS może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. AWS uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę AWS można znaleźć tutaj.

4.2. System obsługi poczty elektronicznej

W celu przesyłania wiadomości e-mail wykorzystujemy usługę Sendgrid podmiotu Twilio Inc. („Twilio”). Firma Twilio może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Twilio uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Twilio można znaleźć tutaj.

4.3. Ochrona przed botami

W celu ochrony przed działaniem botów i podobnych technologii korzystamy z usługi Cheq dostarczanej przez podmiot CHEQ AI Technologies Ltd. („Cheq”) oraz Datadog Inc. („Datadog”). Cheq wykorzystuje dane automatycznie przekazywane przez Państwa urządzenie w celu ustalenia prawdopodobieństwa przesłania żądania przez człowieka. Nie jest z tym związane dalsze przechowywanie danych. Przetwarzanie danych ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania zgodnie z art. 32 RODO oraz odbywa się na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest zabezpieczenie firmy, uniemożliwiając niewłaściwe wykorzystywanie naszej usługi (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Cheq może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Izraelu. Izrael został uznany przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez Cheq można znaleźć tutaj.

Firma Datadog może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Datadog uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA wydaną przez Departament Handlu Stanów Zjednoczonych, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Datadog można znaleźć tutaj.

5. Biuletyny marketingowe

Mogą Państwo zasubskrybować nasz biuletyn za pośrednictwem naszej witryny, aby otrzymać spersonalizowane informacje na temat ofert, wycieczek, atrakcji lub specjalnych promocji. Zapisując się na nasz biuletyn, udzielają Państwo zgody na przetwarzanie swojego adresu e-mail oraz na interakcje związane z biuletynami dla celów przesyłaniu biuletynu i analizy Państwa interakcji w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Przechowujemy Państwa adres IP oraz datę i godzinę Państwa subskrypcji w celu udokumentowania Państwa zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) w związku z art. 7 ust. 1 RODO.

W przypadku dokonania rezerwacji Atrakcji za pośrednictwem naszej witryny lub utworzenia konta GetYourGuide będziemy przesyłać Państwu biuletyny, aby przekazywać informacje na temat podobnych Atrakcji, które mogą być dla Państwa interesujące. Jest to oparte na naszym prawnie uzasadnionym interesie dotyczącym promocji usług podobnych do dokonanych rezerwacji lub konta (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, § 7 ust. 3 niemieckiej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (UWG)), chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec tego sposobu wykorzystywania danych. W przypadku wykorzystywania plików cookie na potrzeby personalizacji biuletynu zwrócimy się do wyrażą Państwa z prośbą o wyrażenie osobnej zgody.

Mogą Państwo wycofać swoją zgodę i zrezygnować z otrzymywania biuletynów w dowolnym momencie, odznaczając odpowiednie pole wyboru podczas rejestracji, klikając link służący do rezygnacji z subskrypcji zawarty w odnośnych wiadomościach e-mail lub kontaktując się z naszym działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego. Ponadto, jeśli posiadają Państwo konto GetYourGuide, mogą Państwo zasubskrybować lub zrezygnować z subskrypcji różnych kanałów komunikacji w swoim profilu, w sekcji Ustawienia -> Powiadomienia.

W celu wysyłki biuletynu i personalizacji prezentowanych treści korzystamy z usług dostawcy Braze Inc. („Braze”). Braze może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Braze uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Braze można znaleźć tutaj.

6. Rezerwowanie Atrakcji

6.1. Organizatorzy Atrakcji

W przypadku rezerwacji Atrakcji na platformie GetYourGuide Platform gromadzimy dane niezbędne do organizacji i realizacji Atrakcji. Zwykle są to imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres e-mail, numer telefonu, liczba uczestników, data i godzina rezerwacji oraz szczegóły dotyczące rezerwowanej Atrakcji. W zależności od określonej Atrakcji możemy również prosić o podanie nam dalszych informacji, np. numeru paszportu lub wieku uczestników. Wykorzystujemy takie Dane osobowe w celu świadczenia na rzecz Państwa naszych usług, w szczególności w celu realizacji Państwa rezerwacji oraz zarządzania nią w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. W niezbędnym zakresie przekażemy te informacje Organizatorowi Atrakcji odpowiedzialnemu za jej realizację. Organizator Atrakcji będzie przetwarzać Państwa Dane osobowe w sposób określony w jego własnej polityce prywatności, działając jako niezależny administrator danych. W przypadku konieczności przekazania danych do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego podstawą prawną przetwarzania jest art. 49 ust. 1 lit. b) i c) RODO.

W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem witryn partnerskich zostaną Państwo przekierowani do witryny GetYourGuide w celu dokończenia rezerwacji. W takim przypadku GetYourGuide będzie przetwarzać Dane osobowe w sposób opisany powyżej. Jeśli zarezerwują Państwo Atrakcję za pośrednictwem biura podróży, Państwa dane będą gromadzone przez biuro podróży działające jako niezależny administrator danych w sposób określony w jego polityce prywatności. Biuro podróży przekazuje dane niezbędne dla nas do dokonania rezerwacji, abyśmy mogli dokończyć rezerwację.

Po zarezerwowaniu Atrakcji mogą Państwo udostępnić szczegóły rezerwacji innym uczestnikom, podając ich adres e-mail. GetYourGuide wyśle im potwierdzenie rezerwacji i ważne komunikaty związane z rezerwacją. W takim przypadku Państwa obowiązkiem jest uzyskanie zgody uczestnika na udostępnienie jego adresu e-mail platformie GetYourGuide.

6.2. Potwierdzenia rezerwacji

Aby zapewnić Państwu aktualne informacje na temat rezerwacji, będziemy wysyłać Państwu potwierdzenia rezerwacji, przypomnienia i aktualizacje dotyczące nadchodzących rezerwacji (np. w przypadku zmiany godziny lub miejsca zbiórek). Potwierdzenia rezerwacji są wysyłane na Państwa adres e-mail i/lub SMS-em (jeśli został podany) lub poprzez powiadomienia push z aplikacji GetYourGuide. Jeśli mają Państwo konto GetYourGuide, mogą Państwo dostosować swoje preferencje powiadomień w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” w zakładce „Powiadomienia”. Gdy wysyłamy Państwu potwierdzenia rezerwacji, przetwarzamy Państwa Dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia naszych usług (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).

6.3. Ubezpieczenie od anulowania rezerwacji

W przypadku określonych Atrakcji mają Państwo możliwość zarezerwowania ulepszeń rezygnacji. W takim przypadku koszty rezygnacji są pokrywane z ubezpieczenia. Ochrona ubezpieczeniowa oferowana jest Państwu przez firmę Companjon Admin GmbH („Companjon”). Jeśli zarezerwują Państwo tę opcję, Państwa Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Companjon można znaleźć tutaj.

W odniesieniu do przetwarzania danych związanych z oferowaniem tych ubezpieczeń w witrynie internetowej GetYourGuide firmy GetYourGuide i Companjon działają jako współadministratorzy danych. W odniesieniu do przetwarzania danych bezpośrednio związanych z umową ubezpieczenia (takich jak kwalifikacja, proces podejmowania decyzji, przetwarzanie roszczeń itp.) firma Companjon działa jako niezależny administrator danych.

Mogą Państwo skorzystać z przepisów odnoszących się do osób, których dane dotyczą, wobec GetYourGuide lub Companjon, a my zapewnimy, że wniosek ten zostanie przekazany stronie odpowiedzialnej.

7. Płatności

Oferujemy różne metody płatności za zarezerwowaną przez Państwa Atrakcję. W zależności od wybranej metody płatności będziemy przetwarzać Państwa Dane osobowe w celu ułatwienia transakcji, jak opisano poniżej. Przetwarzanie jest niezbędne w celu wypełnienia naszych zobowiązań umownych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

7.1. Płatności dokonywane za pomocą kart kredytowych

W celu przetwarzania płatności dokonanych za pomocą kart kredytowych korzystamy z rozwiązań usługodawcy Adyen N.V („Adyen”). Firma Adyen przekazuje udostępniane przez Państwa dane dotyczące płatności odpowiednim bankom lub instytucjom finansowym w celu przetworzenia transakcji. Otrzymujemy jedynie potwierdzenie, czy płatność została zrealizowana wraz z pierwszymi sześcioma i ostatnimi czterema cyframi numeru karty kredytowej. Nie mamy dostępu do pełnego numeru Państwa karty kredytowej. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Adyen można znaleźć tutaj.

Ponadto korzystamy z usług organizowania płatności świadczonych przez firmę Primer API Ltd. („Primer”). Firma Primer automatycznie przekierowuje żądanie płatności do odpowiedniego dostawcy usług płatniczych. Firma Primer może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Zjednoczonym Królestwie. Zjednoczone Królestwo zostało uznane przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Primer można znaleźć tutaj.

7.2. Inne usługi płatnicze (PayPal, Stripe, checkout.com, J.P. Morgan)

Jeśli zdecydują się Państwo zrealizować swoją płatność za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, otrzymamy potwierdzenie Państwa płatności. Ponadto możemy otrzymać rozliczenie i dane kontaktowe, takie jak Państwa adres e-mail powiązany z metodą płatności. Dostawcy naszych usług płatniczych działają zarówno jako odpowiedzialni administratorzy danych podczas świadczenia na rzecz Państwa usług płatniczych oraz mogą działać w naszym imieniu jako podmioty przetwarzające dane po otrzymaniu od nas polecenia realizacji płatności. W przypadku przetwarzania danych jako administrator danych stosowna polityka prywatności dostawcy usług płatniczych ma zastosowanie do przetwarzania przez nich Państwa danych. GetYourGuide współpracuje obecnie z następującymi dostawcami usług płatniczych:

7.3. Płatności dokonywane po otrzymaniu faktury

W przypadku płatności dokonywanych po otrzymaniu faktury zakupu nasza firma przekaże Państwa Dane osobowe podmiotowi Klarna Bank AB (publ) („Klarna”). Klarna będzie początkowo korzystać z tych danych w celu oceny kredytowej, a następnie, w razie konieczności, w celu realizacji płatności. Oceny kredytowe mogą uwzględniać wartości prawdopodobieństwa (wartości punktowe) obliczane na podstawie naukowo uznanych matematyczno-statystycznych procedur, które uwzględniają również w obliczeniach dane adresowe. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Klarna można znaleźć tutaj.

7.4. Obciążenia zwrotne

W przypadku obciążeń zwrotnych korzystamy z usług podmiotu Global Merchant Risk Technologies („Chargebacks911”) w celu realizacji obciążenia zwrotnego na rzecz GetYourGuide. W tym celu przekazujemy podmiotowi Chargebacks911 dostęp do Państwa danych rezerwacji, w tym danych płatniczych. Chargebacks911 zrealizuje obciążenie zwrotne we współpracy z Państwa bankiem. Przetwarzanie jest niezbędne w celu wypełnienia zobowiązań umownych wobec Państwa (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz odbywa się na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest skuteczna realizacja obciążeń zwrotnych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez podmiot Chargeback911 można znaleźć tutaj.

8. Zapobieganie nadużyciom

W celu zabezpieczenia naszych usług i ochrony naszej firmy, naszych Organizatorów Atrakcji i klientów przed oszustwami korzystamy z narzędzi do zapobiegania oszustwom dostarczanych przez firmę Sift Science, Inc. („Sift Science”), Adyen N.V. („Adyen”) oraz Ethoca Inc („Ethoca”). Narzędzia te pomagają nam analizować dane dotyczące transakcji oraz wzorce zachowań użytkowników w celu wykrycia potencjalnych oszustw, zagrożeń dla bezpieczeństwa oraz innego rodzaju przestępczego zachowania. Przetwarzamy te dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest zapobieganie oszustwom oraz zapewnianie bezpieczeństwa Platformy GetYourGuide (art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO).

Sift Science może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. W związku z tym zawarliśmy z firmą Sift Science umowę uwzględniającą standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO. Ethoca może przetwarzać Dane osobowe w Kanadzie. Kanada została uznana przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Sift Science można znaleźć tutaj, przez firmę Adyen tutaj, a przez firmę Ethoca tutaj.

9. Pliki cookie i inne technologie śledzenia

Używamy tak zwanych „plików cookie” i innych technologii śledzenia online, aby oferować określone funkcje naszej witryny internetowej, optymalizować korzystanie z naszej witryny internetowej i naszych aplikacji lub w celu realizacji naszej strategii marketingowej i reklamowej.

Wykorzystujemy w szczególności następujące pliki cookie i technologie śledzenia (chyba że w dowolnej innej części niniejszej polityki prywatności lub oświadczeniu o wyrażeniu zgody na stosowanie plików cookie wymieniono inne rodzaje wykorzystywanych plików cookie):

  • Sesyjne pliki cookie: te pliki cookie są niezbędne do przechowywania określonych danych technicznych podczas Państwa wizyty w naszej witrynie, np. do ustalenia aktualnego zalogowania w witrynie.
  • Trwałe pliki cookie: te pliki cookie są niezbędne do przechowywania danych po zamknięciu danej sesji przeglądarki, o ile wyrażą na to Państwo zgodę.
  • Sygnały nawigacyjne (takie jak tagi lub piksele śledzące): można ich używać do pobierania informacji z Państwa urządzenia, takich jak typ urządzenia lub system operacyjny, adres IP i czas wizyty. Służą również do przesyłania i odczytywania plików cookie w Państwa przeglądarce lub do wyzwalania umieszczenia pliku cookie
  • Skrypty: to małe programy komputerowe osadzone na naszych stronach internetowych, które obsługują różne funkcje (funkcje bezpieczeństwa, funkcje interaktywne itp.). Można je również wykorzystywać do celów analitycznych lub reklamowych. Skrypt może na przykład zbierać informacje o tym, w jaki sposób korzystają Państwo z naszej witryny, takie jak odwiedzane strony lub wyszukiwane informacje.
  • Śledzące adresy URL: są to linki zawierające unikalny identyfikator, służące do śledzenia, która witryna przekierowała Państwa do naszej witryny lub aplikacji.
  • Zestawy SDK (Software Development Kit): są częścią kodu źródłowego naszej aplikacji i w przeciwieństwie do plików cookie przeglądarki dane SDK są przechowywane w pamięci aplikacji. Są one wykorzystywane do analizy sposobu korzystania z aplikacji, wysyłania spersonalizowanych powiadomień push lub umożliwienia aplikacji udostępniania danych stronom trzecim. W tym celu rejestrują unikalne identyfikatory powiązane z Państwa urządzeniem, takie jak identyfikator urządzenia i adres IP, a także Państwa aktywność w aplikacji i lokalizację sieciową.

Dzielimy pliki cookie i inne technologie śledzenia na następujące kategorie:

  • Technologie niezbędne: są to technologie wymagane do działania naszych witryn internetowych i aplikacji i muszą być włączone, aby można było korzystać z naszych usług.
  • Technologie analityczne: mierzą i śledzą sposób korzystania z naszej witryny internetowej i naszych aplikacji. Używamy tych informacji w celu ulepszania naszej witryny internetowej, naszych aplikacji i usług.
  • Technologie marketingowe: są wykorzystywane przez GetYourGuide i innych zaufanych partnerów do gromadzenia informacji o podróżach użytkowników zarówno w witrynie internetowej, jak i w aplikacji, w celu dostarczania odpowiednich sponsorowanych treści na temat naszych produktów oraz realizacji naszej strategii marketingowej i reklamowej.

Bardziej szczegółowe informacje na temat każdej kategorii oraz możliwość wyrażenia lub wycofania zgody na korzystanie z technologii analitycznych lub marketingowych można znaleźć, korzystając z linku „Pliki cookie i preferencje marketingowe” w stopce naszej witryny lub w sekcji „Preferencje prywatności” w menu aplikacji.

To narzędzie umożliwia aktywację lub dezaktywację plików cookie, technologii śledzących, zestawów SDK i innych technologii używanych w naszej witrynie internetowej i w aplikacjach GetYourGuide. Mogą Państwo przechodzić między różnymi grupami technologii i znaleźć szczegółowe informacje na temat każdej z nich, a także więcej informacji na temat stron trzecich, którym GetYourGuide może udostępniać Państwa dane. Mogą Państwo włączyć lub wyłączyć każdą z kategorii z osobna.

Państwa preferencje zostaną zapamiętane na różnych urządzeniach i platformach (witryna internetowa i aplikacje): gdy na przykład zaakceptują lub odrzucą Państwo wszystkie opcjonalne technologie śledzenia za pomocą tego narzędzia podczas nawigacji po witrynie internetowej, Państwa wybór zostanie zapamiętany za pośrednictwem unikalnego identyfikatora, a opcjonalne technologie śledzenia zostaną automatycznie włączone lub wyłączone, gdy uruchomią Państwo aplikację GetYourGuide. Podstawą prawną wykorzystywania tych plików cookie jest § 25 ust. 2 niemieckiej ustawy o ochronie danych w telekomunikacyjnych usługach cyfrowych (TDDDG) lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w zakresie, w jakim są one niezbędne do korzystania z naszej witryny oraz wybranych przez Państwa funkcji. W przeciwnym razie wykorzystujemy pliki cookie oraz inne technologie śledzenia (opisane poniżej) na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody. Mogą Państwo wycofać udzieloną zgodę w dowolnym momencie, korzystając z naszego menedżera zgód.

10. Badania klientów

10.1. Ankietowanie klientów i panele badawcze

My lub agencje badawcze będące naszymi partnerami możemy zapraszać naszych klientów lub niezależnie rekrutowanych uczestników zewnętrznych do udziału w badaniach. Państwa udział w badaniach i, w stosownych przypadkach, nagrania wideo z tych sesji są zawsze wykonywane na podstawie Państwa wyraźnej zgody wyrażonej wcześniej na piśmie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Agencje badawcze, z którymi współpracujemy to: Respondent, Inc. („Respondent”), Userlytics Corp. („Userlytics”) oraz Lookback Group Inc. („Lookback”). Te agencje badawcze działają jako administratorzy danych.

Mogą one przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Zawarliśmy umowę uwzględniającą standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO. Politykę prywatności firmy Respondent można znaleźć tutaj, firmy Userlytics tutaj, a firmy Lookback tutaj.

Ponadto, gdy odwiedzają Państwo naszą witrynę internetową, mogą zostać Państwo poproszeni o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań dotyczących produktów i funkcji GetYourGuide. Państwa odpowiedzi są gromadzone w formie zbiorczej i nie są one powiązane personalnie z użytkownikiem. Udział jest w pełni dobrowolny.

10.2. Nagrania ścieżki gości

Korzystamy z usług tworzenia map cieplnych firmy Hotjar Ltd. („Hotjar”). Takie usługi pomagają nam zidentyfikować obszary strony internetowej, w których odwiedzający często poruszają myszką lub na które klikają, dzięki czemu poznajemy, gdzie znajdują się interesujące użytkowników miejsca. Gromadzenie danych jest ograniczone do określonych stron i wybranej liczby losowych sesji odwiedzających. Nagranie przechowywane jest przez 365 dni, a następnie automatycznie usuwane. Przetwarzamy takie dane w oparciu o Państwa zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Hotjar respektuje ogólne żądania „Nie śledź”. Jeśli chcą Państwo skorzystać z tego prawa, dostęp do informacji o rezygnacji z usługi Hotjar można uzyskać tutaj. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Hotjar można znaleźć tutaj.

11. Usługi marketingu i remarketingu

Korzystamy z następujących usług marketingu i remarketingu. Wykorzystujemy te usługi na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Mogą Państwo sprawdzić i wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, zmieniając ustawienia w sekcji „Pliki cookie i preferencje marketingowe” w stopce witryny lub zmieniając ustawienia w sekcji „Preferencje prywatności” w menu aplikacji. Nie wpływa to na zgodność z prawem jakiegokolwiek przetwarzania, które miało miejsce do czasu wycofania Państwa zgody.

11.1. Ocena reklam

Do obsługi reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych korzystamy z usługi firm Smartly.io Solutions Oy („Smartly”) oraz Adjust GmbH („Adjust”) w celu analizy skuteczności reklam naszej firmy. Aby uzyskać więcej informacji, należy kliknąć sekcję „Pliki cookie i preferencje marketingowe” w stopce witryny lub sekcję „Preferencje prywatności” w menu aplikacji.

11.2. Usługi firmy Google

Korzystamy z usług podmiotu Google Ireland Limited („Google”). Google może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Google uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Google można znaleźć tutaj.

11.2.1. Google Analytics 360

Na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody możemy wykorzystywać Google Analytics 360, usługę analizy danych internetowych. Google Analytics 360 gromadzi Państwa pseudonimizowane dane dotyczące korzystania z naszej witryny, w tym skrócony adres IP. Google wykorzystuje te informacje do analizy jakiejkolwiek aktywności w witrynie i w aplikacji. Państwa dane są przechowywane przez Google Analytics przez okres maksymalnie 26 miesięcy. Po upływie tego terminu dane są usuwane i przechowywane są wyłącznie zbiorcze dane statystyczne.

Mogą Państwo wycofać udzieloną zgodę w dowolnym momencie i wyłączyć narzędzie Google Analytics za pomocą dodatku zainstalowanego w swojej przeglądarce. Mogą Państwo również wycofać udzieloną zgodę na zasadach opisanych tutaj. Ponadto mogą Państwo wycofać udzieloną zgodę, korzystając z naszego menedżera zgód. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.

11.2.2. Google Campaign Manager, Display & Video 360, Google Ads

Jeśli wyrazili Państwo zgodę, korzystamy z produktów reklamowych firmy Google. Aby poprawić Państwa doświadczenia związane z reklamami, analizujemy sposób, w jaki wykorzystują Państwo naszą witrynę i aplikację za pomocą plików cookie stosowanych w celach remarketingu, tagów klienta, połączeń serwer-serwer lub zestawów SDK (Software Development Kits). Dzięki temu poznajemy Państwa zainteresowania i możemy wyświetlać bardziej dopasowane reklamy naszych produktów, gdy odwiedzają Państwo nasze witryny w ramach sieci reklamowej Google (w tym w Google Search, Youtube i w innych witrynach obsługiwanych przez firmę Google, jej spółki zależne oraz partnerów reklamowych Google). Aby wyświetlać takie spersonalizowane reklamy, udostępniamy określone dane firmie Google i jej partnerom reklamowym. Dodatkowe przetwarzanie danych będzie mieć miejsce wyłącznie na podstawie Państwa zgody na powiązanie historii wyszukiwania w serwisie Google z Państwa kontem Google oraz wykorzystywanie informacji z Państwa konta Google do personalizacji reklam wyświetlanych w sieci. Jeśli przekażą Państwo taką zgodę, firma Google powiąże Państwa dane z informacjami Google Analytics, aby utworzyć grupy ukierunkowanych reklam. Taki proces obejmuje tymczasowe powiązanie przez Google Państwa Danych osobowych z danymi pozyskanymi przez Google Analytics na potrzeby utworzenia tych grup.

Pliki cookie stosowane w celach remarketingu są automatycznie usuwane, gdy nie są już potrzebne do realizacji celów, w których były gromadzone lub wykorzystywane.

Mają Państwo następujące opcje w zakresie korzystania z usług reklamowych Google:

  • Mogą Państwo dezaktywować spersonalizowane reklamy od Google (więcej informacji można znaleźć tutaj).
  • Mogą Państwo wyłączyć spersonalizowane reklamy na każdym urządzeniu z osobna (więcej informacji można znaleźć tutaj).
  • Mogą Państwo wyłączyć spersonalizowane reklamy w przeglądarce (więcej informacji można znaleźć tutaj).

11.3. Usługi firmy Meta (Facebook, Instagram)

Korzystamy z usług firmy Meta Platforms Ireland Limited („Meta”), o których mowa poniżej.

Firma Meta może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Meta uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Meta można znaleźć tutaj.

11.3.1. Piksel Meta i serwer–serwer

Udostępniamy firmie Meta dane dotyczące niektórych Państwa interakcji z GetYourGuide, aby wyświetlać Państwu lepiej dopasowane reklamy lub pomóc w znalezieniu podobnych odbiorców. Państwa udostępnione dane pomagają nam również monitorować i analizować nasze sukcesy marketingowe w celu optymalizacji skuteczności reklam. GetYourGuide i Meta są współadministratorami tej technologii.

Jeśli wyrazili Państwo zgodę, w naszej witrynie internetowej i w aplikacji używany jest Piksel Meta i połączenie serwer–serwer w celu przesyłania danych firmie Meta. Monitorujemy, kiedy wykonują Państwo określone działania w naszej witrynie internetowej i w aplikacjach, a także dane dotyczące użytkowania (takie jak adres URL, adres URL strony odsyłającej, adres IP, charakterystyka urządzenia i przeglądarki oraz sygnatura czasowa) i przekazujemy te dane firmie Meta z zaszyfrowanymi identyfikatorami. Jeśli jest dostępny, przesyłany jest Państwa identyfikator Facebook. Meta wykorzystuje te informacje w celu poznania wyświetlonych reklam, pomiaru skuteczności określonych reklam i przedstawiania nam informacji na ten temat w formie zbiorczej. Jeżeli posiadają Państwo konto w serwisie Facebook i są Państwo w nim zalogowani, Facebook będzie wyświetlał Państwu spersonalizowane, ukierunkowane reklamy na podstawie przekazywanych danych. Dane użytkowników nieposiadających konta w serwisie Facebook lub Instagram są odrzucane przez Meta bez ich wykorzystania.

11.4. Reklamy TikTok

Korzystamy z usług świadczonych przez TikTok Technology Ltd. („TikTok”).

Jeśli wyrazili Państwo zgodę, korzystamy z Usług, aby wyświetlać odpowiednie reklamy oparte na zainteresowaniach na platformie TikTok. Informacje przekazywane platformie TikTok podczas wyświetlania reklam pomagają nam również w monitorowaniu i analizie skuteczności naszych działań marketingowych. TikTok może przekazywać Dane osobowe do krajów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W związku z tym zawarliśmy umowę uwzględniającą standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c) RODO.

Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez TikTok i wyborów, które mogą Państwo dokonać w kwestii swojej prywatności w firmie TikTok można znaleźć tutaj.

Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez Reddit i wyborów, których mogą Państwo dokonać w kwestii swojej prywatności można znaleźć w polityce prywatności Reddit tutaj

11.5. Inne usługi remarketingu i sieci afiliacyjne

Na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody możemy wykorzystywać w naszej witrynie również poniższe usługi remarketingu. W każdym przypadku pliki cookie i podobne technologie są wykorzystywane do analizowania Państwa korzystania z naszej witryny. Powyższe firmy wykorzystują te informacje do wyświetlania spersonalizowanych reklam w witrynach internetowych stron trzecich.

  • Usługa remarketingu świadczona przez Criteo S.A. („Criteo”). Criteo prezentuje spersonalizowane reklamy w witrynach należących do sieci Criteo.
  • Usługi remarketingu świadczone przez Microsoft Ireland Operations Limited z siedzibą w Irlandii („Microsoft”). Microsoft wykorzystuje informacje pozyskane za pomocą plików cookie w celu prezentacji spersonalizowanych reklam za pośrednictwem wyszukiwarki Bing oraz wyświetlania Państwu reklam w witrynach podmiotów trzecich.
  • Usługa remarketingu świadczona przez Snap Group Limited z siedzibą w Zjednoczonym Królestwie („Snapchat”). Snapchat wykorzystuje informacje pozyskane za pomocą plików cookie w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.
  • Usługi sieci afiliacyjnych świadczone przez AWIN AG, Eichhornstrasse 3 10785 Berlin, Niemcy.
  • Usługi sieci afiliacyjnych świadczone przez Conversant Europe Ltd. 1st Floor, 2 Television Centre, 101 Wood Lane, London W12 7FR, Zjednoczone Królestwo.
  • Usługi sieci afiliacyjnych świadczone przez Tradedoubler GmbH, Herzog-Wilhelm-Strasse 26, 80331 Monachium, Niemcy.
  • Usługi sieci afiliacyjnych świadczone przez Rakuten Marketing Australia Pty Ltd Suite 1, Level 3, 7 Macquarie Place Sydney NSW 2000, Australia oraz LinkShare Japan, Kabushiki Kaisha 1-14-1 Tamagawa, Setagaya-ku, Tokio, Japonia.

12. Zintegrowane treści podmiotów trzecich

Nasza witryna obejmuje również osadzone treści podmiotów trzecich. Treści te są wczytywane z serwerów odnośnych dostawców, aby Państwa urządzenie końcowe przekazywało określone technicznie niezbędne dane zewnętrznemu dostawcy. Nie można wykluczyć w szczególności możliwości rejestracji Państwa adresu IP przez tych dostawców. W zakresie, w jakim przetwarzane są Dane osobowe, przetwarzanie jest prowadzone na podstawie polityki prywatności odnośnych dostawców zewnętrznych. Integracja ich treści wynika z naszego prawnie uzasadnionego interesu w postaci dostarczania naszym użytkownikom odpowiednich treści i funkcji oraz możliwości ekonomicznego prowadzenia naszej witryny (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). W szczególności zintegrowaliśmy treści pochodzące od Contentstack LLC („Contentstack”). Aby uzyskać więcej informacji na temat ochrony danych przez firmę Contentstack, prosimy o zapoznanie się z jej polityką prywatności dostępną tutaj.

13. Media społecznościowe

13.1 Facebook

Naszą stronę w serwisie Facebook znajdą Państwo tutaj.

Serwis Facebook jest prowadzony przez firmę Meta. Firma Meta gromadzi Państwa Dane osobowe w przypadku odwiedzenia lub polubienia naszej strony w serwisie Facebook jako jego zarejestrowany użytkownik. Nawet jeżeli nie są Państwo zarejestrowani w serwisie Facebook i odwiedzą Państwo naszą stronę w tym serwisie, Meta może gromadzić pseudonimizowane dane dotyczące korzystania przez Państwa z naszej strony. Ponadto, w ramach prowadzenia strony naszej firmy w serwisie Facebook, ponosimy wspólną odpowiedzialność z firmą Meta za przetwarzanie informacji pochodzących ze strony. Na podstawie informacji pochodzących ze strony Meta analizuje zachowanie użytkowników na naszej stronie w serwisie Facebook i przekazuje nam te informacje w formie, która uniemożliwia identyfikację konkretnych osób. W tym celu zawarliśmy z Meta w Irlandii umowę o współadministrowanie, którą można wyświetlić tutaj. W ramach zawartej umowy Meta zobowiązuje się między innymi do przyjęcia głównej odpowiedzialności za przetwarzanie informacji pochodzących ze strony zgodnie z przepisami RODO oraz do wypełniania wszystkich obowiązków na podstawie RODO w odniesieniu do przetwarzania tych informacji.

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy zapoznać się z polityką prywatności firmy Meta tutaj. W polityce prywatności można również znaleźć informacje na temat możliwości konfiguracji konta w serwisie Facebook. Państwa Dane osobowe mogą również być udostępniane innym spółkom związanym z firmą Meta. Może to obejmować przekazywanie Danych osobowych do Stanów Zjednoczonych oraz innych państw trzecich. Meta uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych.

13.2. Instagram

Naszą stronę w serwisie Instagram znajdą Państwo tutaj.

Serwis Instagram jest prowadzony przez firmę Meta. Politykę prywatności serwisu Instagram oraz więcej informacji na temat opcji kontroli swojego konta można znaleźć tutaj.

Państwa Dane osobowe mogą również być udostępniane innym spółkom związanym z firmą Meta. Może to obejmować przekazywanie Danych osobowych do Stanów Zjednoczonych oraz innych państw trzecich. Meta uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych.

Ponadto, w ramach prowadzenia strony naszej firmy w serwisie Instagram, ponosimy wspólną odpowiedzialność z firmą Meta za przetwarzanie informacji pochodzących ze strony. Na podstawie informacji pochodzących ze strony Meta analizuje zachowanie użytkowników na naszej stronie w serwisie Instagram i przekazuje nam te informacje w formie, która uniemożliwia identyfikację konkretnych osób. W tym celu zawarliśmy z Meta umowę o współadministrowanie, którą można wyświetlić tutaj. W ramach zawartej umowy Meta zobowiązuje się między innymi do przyjęcia głównej odpowiedzialności za przetwarzanie informacji pochodzących ze strony zgodnie z przepisami RODO oraz do wypełniania wszystkich obowiązków na podstawie RODO w odniesieniu do przetwarzania tych informacji. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w serwisie TikTok (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.3. X (wcześniej „Twitter”)

Nasze konto X można znaleźć tutaj.

Serwis X jest prowadzony przez X Corp. („X”). Politykę prywatności serwisu X oraz więcej informacji na temat opcji kontroli swojego konta można znaleźć tutaj.

Serwis X może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Serwis X uczestniczy w programie Data Privacy Framework UE–USA, brytyjskim rozszerzeniu programu Data Privacy Framework UE–USA, a także Data Privacy Framework Szwajcaria–USA, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych.

13.4. Pinterest

Naszą stronę Pinterest można znaleźć tutaj.

Serwis Pinterest jest obsługiwany przez Pinterest Europe Ltd („Pinterest"). Politykę prywatności serwisu Pinterest oraz więcej informacji na temat opcji kontroli swojego konta można znaleźć tutaj.

Serwis Pinterest może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Otrzymujemy również informacje i dane analityczne od serwisu Pinterest, które nie są Danymi osobowymi, dotyczące użytkowania naszego konta. Te informacje umożliwiają nam analizę i optymalizację skuteczności naszych działań w serwisie Pinterest. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w serwisie Pinterest (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.5. TikTok

Naszą stronę TikTok można znaleźć tutaj.

W zależności od Państwa lokalizacji serwis TikTok jest prowadzony przez firmę TikTok Technology Limited oraz TikTok Information Technologies UK Limited (dla mieszkańców UE / EOG / Zjednoczonego Królestwa / Szwajcarii), TikTok Inc. (dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych), TikTok Pte. Ltd. (dla wszystkich innych regionów) („TikTok”). Politykę prywatności firmy TikTok można znaleźć tutaj.

Należy zwrócić uwagę, że serwis TikTok może przekazywać Dane osobowe również państwom trzecim spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w odniesieniu do których nie istnieją decyzje Komisji Europejskiej stwierdzające odpowiedni stopień ochrony. W zakresie powyższego przekazywania danych TikTok zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich środków ochrony danych, w tym poprzez przyjęcie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

Ponadto, w ramach prowadzenia strony naszej firmy w serwisie TikTok, ponosimy wspólną odpowiedzialność z serwisem TikTok za przetwarzanie tzw. TikTok Analytics. Na podstawie informacji pochodzących z TikTok Analytics TikTok analizuje zachowanie użytkowników na naszej stronie w serwisie TikTok i przekazuje nam te informacje w formie, która uniemożliwia identyfikację konkretnych osób. W tym celu zawarliśmy z serwisem TikTok umowę o współadministrowanie, którą można wyświetlić tutaj. W ramach zawartej umowy serwis TikTok zobowiązuje się między innymi do przyjęcia głównej odpowiedzialności za przetwarzanie informacji pochodzących ze strony zgodnie z przepisami RODO oraz do wypełniania wszystkich obowiązków na podstawie RODO w odniesieniu do przetwarzania TikTok Analytics. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w serwisie TikTok (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.6. YouTube

Nasze kanał w serwisie YouTube można znaleźć tutaj.

Serwis YouTube jest prowadzony przez firmę Google Ireland Limited („Google”). Politykę prywatności Google oraz więcej informacji na temat opcji kontroli swojego konta można znaleźć tutaj. Należy pamiętać, że konto Google może być używane do korzystania z różnych usług firmy Google (np. Gmail, YouTube, wyszukiwarka Google), a firma Google może łączyć Dane osobowe związane z używanymi usługami firmy Google stosownie do ustawień Państwa konta Google.

Otrzymujemy również informacje i dane analityczne od firmy Google, które nie są Danymi osobowymi, dotyczące użytkowania naszego konta oraz interakcji użytkowników z naszymi materiałami wideo. Te informacje umożliwiają nam analizę i optymalizację skuteczności naszych działań w serwisie YouTube. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w serwisie YouTube (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.7. LinkedIn

Nasze konto LinkedIn można znaleźć tutaj.

W przypadku użytkowników mieszkających na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii serwis LinkedIn jest prowadzony przez firmę LinkedIn Ireland Unlimited Company („LinkedIn”). Wytyczne LinkedIn dotyczące ochrony danych można znaleźć tutaj. W powyższym dokumencie można również znaleźć informacje na temat możliwości konfiguracji profilu w serwisie LinkedIn.

Należy zwrócić uwagę, że LinkedIn przekazuje Dane osobowe również państwom trzecim spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W zakresie wspomnianego przekazywania danych LinkedIn stosuje standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Odpowiednie informacje można znaleźć tutaj.

Otrzymujemy również informacje i dane analityczne od serwisu LinkedIn, które nie są Danymi osobowymi, dotyczące użytkowania naszego konta oraz interakcji użytkowników z publikowanymi przez nas materiałami. Te informacje umożliwiają nam analizę i optymalizację skuteczności naszych działań w serwisie LinkedIn. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w serwisie LinkedIn (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.8. WhatsApp

Mogą Państwo przesyłać nam zapytania za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Aplikacja WhatsApp jest prowadzona przez firmę Meta. Politykę prywatności aplikacji WhatsApp można znaleźć tutaj. W powyższym dokumencie można również znaleźć informacje na temat możliwości konfiguracji konta w serwisie.

Celem przetwarzania danych jest obsługa przesyłanych nam zapytań (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO). Podstawą dalszego przechowywania danych przekazanych w związku z zapytaniem jest nasz prawnie uzasadniony interes dotyczący odpowiedniego dokumentowania prowadzonej działalności gospodarczej i ochrony naszej sytuacji prawnej (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) oraz, w stosownych przypadkach, wypełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).

13.9. Organizacja konkursów

Od czasu do czasu organizujemy konkursy za pośrednictwem naszych kanałów w mediach społecznościowych. Uczestnictwo w konkursie wymaga na przykład zamieszczenia komentarza pod określoną treścią, „polubienia” naszej strony lub oznaczenia nas we własnych wpisach. Przetwarzamy udostępnione w tym zakresie Dane osobowe w celu organizacji konkursu i powiadomienia zwycięzcy(-ów) o wygranej (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).

13.10. Zarządzanie mediami społecznościowymi

W celu pomiaru skuteczności naszych działań w mediach społecznościowych rejestrujemy również wpisy, w których użytkownicy oznaczają naszą firmę w mediach społecznościowych. W tym kontekście przetwarzamy również dane osób, które oznaczą nas w swoich wpisach. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci optymalizacji działań prowadzonych w mediach społecznościowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

13.11. Analiza aktywności w mediach społecznościowych

Nasza firma dokonuje również oceny skuteczności naszych wpisów w mediach społecznościowych. Analizujemy częstość kliknięć poszczególnych wpisów. W tym celu korzystamy z platform analizy biznesowej, takich jak Looker i Google Analytics dostarczanych przez Google, Ltd. Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci analizy zasięgu i skuteczności naszych działań w mediach społecznościowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

14. System CRM

Na potrzeby zarządzania naszymi stosunkami handlowymi przechowujemy Państwa Dane osobowe w naszym systemie CRM. Umożliwia nam to ukierunkowanie udzielanych odpowiedzi na wszelkie zapytania oraz przesyłanie Państwu reklam kontekstowych w dopuszczalnym zakresie. Podstawą przetwarzania danych w tym kontekście jest nasz prawnie uzasadniony interes w postaci zarządzania stosunkami handlowymi z klientami zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym celu korzystamy z usług dostawcy Braze („Braze”). Braze może przetwarzać Dane osobowe w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Braze posiada certyfikację programu Data Privacy Framework UE–USA oraz Data Privacy Framework Szwajcaria–USA wydaną przez Departament Handlu Stanów Zjednoczonych, zapewniając odpowiednią ochronę wszystkich przekazywanych Danych osobowych. W przypadku udzielenia przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) za pośrednictwem naszej sekcji „Pliki cookie i preferencje marketingowe” lub za pośrednictwem sekcji „Preferencje prywatności” w menu aplikacji przesyłamy Państwu biuletyny, powiadomienia push lub komunikaty w aplikacji w zależności od Państwa zainteresowań i korzystania z naszej witryny. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Danych osobowych przez firmę Braze można znaleźć tutaj.

15. Personalizacja treści prezentowanych w witrynie

Przetwarzamy Państwa Dane osobowe również w celu wyświetlania spersonalizowanych treści w naszej witrynie. Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest prezentowanie Państwu naszych wycieczek i atrakcji, które mogą Państwa zainteresować (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

16. Przekazywanie danych

Oprócz sytuacji opisanych powyżej Państwa Dane osobowe będą przekazywane bez Państwa uprzedniej jednoznacznej zgody wyłącznie w następujących przypadkach:

  • Jeżeli będzie to niezbędne do wyjaśnienia bezprawnego wykorzystywania naszych usług lub w celu wszczęcia postępowań prawnych, Dane osobowe zostaną przekazane organom ścigania oraz, w razie konieczności, poszkodowanym osobom trzecim. Dane zostaną jednak przekazane wyłącznie w przypadku istnienia konkretnych poszlak świadczących o bezprawnym działaniu lub zachowaniu stanowiącym nadużycie. Dane mogą również być przekazywane w celu egzekwowania regulaminów lub innych umów. Ponadto nasza firma jest prawnie zobowiązana do udostępniania określonym organom publicznym informacji na ich żądanie. Są to organy ścigania, władze ścigające przestępstwa administracyjne podlegające karze grzywny oraz organy podatkowe. Podstawą ujawnienia danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest zwalczanie nadużyć, ściganie przestępstw karnych oraz ustalanie, dochodzenie i egzekwowanie roszczeń, a także, o ile nie istnieją przesłanki nadrzędne wobec Państwa praw i interesów w zakresie ochrony swoich Danych osobowych, postanowienia zawarte w art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, lub istnienie obowiązku prawnego zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
  • Ujawniamy Dane osobowe audytorom, dostawcom usług księgowych, prawnikom, bankom, konsultantom podatkowym i podobnym instytucjom w zakresie niezbędnym do świadczenia naszych usług (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) lub do prawidłowego prowadzenia działalności (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), lub w przypadku istnienia prawnego obowiązku ujawnienia danych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
  • Jeśli jest to niezbędne do celów współpracy z naszymi partnerami, możemy udostępniać informacje o rezerwacji wydarzeń naszym partnerom, jeśli takie wydarzenia są związane z promocyjną treścią dostarczaną w ich witrynach lub aplikacjach. Takie udostępnianie jest oparte o nasze prawnie uzasadnione interesy mające na celu pomiar skuteczności określonej współpracy i kampanii lub odpowiednią rekompensatę dla naszych partnerów (art. 6 ust. 1 list. f) RODO).
  • Korzystamy z usług spółek zewnętrznych i usługodawców zewnętrznych („podmioty przetwarzające”) na podstawie zawartych z nimi umów w celu świadczenia usług. W takich przypadkach Dane osobowe są przekazywane tym podmiotom przetwarzającym, aby umożliwić im dalsze przetwarzanie. Podmioty przetwarzające podlegają starannej selekcji i regularnym przeglądom dokonywanym przez nas w celu zapewnienia ochrony Państwa praw i wolności. Podmioty przetwarzające mogą wykorzystywać dane wyłącznie we wskazanych przez nas celach oraz zostały przez nas zobowiązane na podstawie zawartej umowy do przetwarzania danych wyłącznie w sposób zgodny z niniejszą polityką prywatności oraz niemieckimi przepisami w sprawie ochrony danych. Podstawą przekazywania danych podmiotom przetwarzającym jest art. 28 ust. 1 RODO. W umowie zapewniamy, że przetwarzanie Państwa Danych osobowych w krajach spoza UE/EOG odbywa się wyłącznie, jeśli decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO) gwarantuje poziom ochrony danych lub gdy istnieją inne odpowiednie zabezpieczenia (art. 46 RODO), np. standardowe klauzule umowne do celów przekazywania danych do krajów trzecich.
  • W ramach dalszego rozwoju prowadzonej działalności struktura firmy GetYourGuide Deutschland GmbH może ulec zmianie poprzez modyfikację formy prawnej, ustanowienie, nabycie lub sprzedaż spółek zależnych, jednostek lub elementów należących do firmy. W przypadku takich transakcji dane klientów są przekazywane wraz z przekazywaną jednostką firmy. W każdym przypadku ujawnienia danych osobowych podmiotom trzecim w zakresie opisanym powyżej zapewnimy przekazanie danych zgodnie z niniejszą polityką prywatności oraz stosownymi przepisami w sprawie ochrony danych. Wszelkie ujawnienie Danych osobowych wynika z naszego prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest dostosowywanie naszej formy prawnej do sytuacji gospodarczej i prawnej, stosownie do potrzeb (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

17. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach lub działania na rzecz profilowania

Możemy korzystać ze zautomatyzowanego podejmowania decyzji, aby zwiększyć bezpieczeństwo naszej platformy i zapobiec oszukańczym działaniom. Obejmuje to korzystanie ze wskaźników oszustw dostarczanych przez nasze narzędzia do zapobiegania oszustwom w celu automatycznego blokowania transakcji uznawanych za transakcje wysokiego ryzyka (patrz sekcja 8). Jeśli Państwa transakcja zostanie zablokowana, nie będą Państwo mogli bezpośrednio dokonać rezerwacji na naszej platformie. Mają Państwo jednak prawo poprosić o interwencję ludzką, wyrazić swoją opinię lub zakwestionować decyzję, kontaktując się z naszym zespołem ds. ochrony prywatności (dane kontaktowe znajdują się poniżej).

18. Usunięcie danych

Dane osobowe podlegają usunięciu lub anonimizacji, gdy nie są już potrzebne do realizacji celów, w których były gromadzone lub wykorzystywane zgodnie z treścią powyższych akapitów. Przechowujemy Państwa dane dłużej, jeżeli wynika to z ciążącego na nas obowiązku prawnego lub jeżeli dane są wymagane przez dłuższy okres czasu na potrzeby ścigania przestępstw karnych lub ochrony, dochodzenia lub egzekwowania roszczeń prawnych.

W przypadku usunięcia konta użytkownika Państwa profil zostanie całkowicie i trwale usunięty. Zachowamy jednak kopie zapasowe Państwa danych w zakresie i przez okres, w jakim dane będą wymagane ze względów prawnych lub na potrzeby ochrony, dochodzenia lub egzekwowania roszczeń prawnych w oparciu o wyżej wymienione prawnie uzasadnione interesy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

W przypadku przechowywania danych ze względów prawnych przetwarzanie odbywa się w ograniczonym zakresie. Następnie dane nie są już dostępne do dalszego wykorzystywania.

19. Przysługujące Państwu prawa jako osób, których dane dotyczą, oraz kontakt z naszy minspektorem ochrony danych

W odniesieniu do przetwarzania Danych osobowych przysługują Państwu prawa, o których mowa poniżej. W celu skorzystania z praw mogą Państwo dokonać zgłoszenia tutaj, zwrócić się do nas za pośrednictwem poczty lub wiadomości e-mail, korzystając z danych adresowych podanych powyżej.

Mogą Państwo skontaktować się z naszym zespołem ds. ochrony danych osobowych, wysyłając wiadomość e-mail na adres: dpo.inbox[at]getyourguide.com i do naszego inspektora ochrony danych: https://freshcompliance.de/en/legal-notice/

19.1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)

W dowolnym momencie mają Państwo prawo do zażądania dostępu do swoich Danych osobowych przetwarzanych przez naszą firmę, w zakresie i na warunkach zgodnie z art. 15 RODO.

19.2. Prawo do sprostowania niepoprawnych danych (art. 16 RODO)

Mają Państwo prawo do zażądania niezwłocznego sprostowania swoich Danych osobowych, jeżeli dane te są nieprawidłowe.

19.3. Prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO)

Mają Państwo prawo do zażądania usunięcia swoich Danych osobowych na zasadach opisanych w art. 17 RODO. Zasady te przewidują w szczególności prawo do usunięcia danych, jeżeli Dane osobowe nie są już wymagane do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane, a także w przypadku przetwarzania danych niezgodnie z prawem, wniesienia sprzeciwu lub istnienia obowiązku usunięcia danych przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega nasza firma.

19.4. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)

Mają Państwo prawo do zażądania ograniczenia przetwarzania swoich danych zgodnie z art. 18 RODO. Powyższe prawo ma zastosowanie w szczególności w przypadku, gdy użytkownik zakwestionuje prawidłowość Danych osobowych przetwarzanych przez naszą firmę, na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; gdy osoba, której dane dotyczą, zażąda ograniczenia przetwarzania danych zamiast ich usunięcia, o ile przysługuje jej prawo do usunięcia danych; gdy nasza firma nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; a także w przypadku zakwestionowania przez nas możliwości skutecznego skorzystania przez użytkownika z prawa do wniesienia sprzeciwu.

19.5. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)

Mają Państwo prawo do otrzymania od nas swoich Danych osobowych przekazanych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, zgodnie z art. 20 RODO.

19.6. Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)

Mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu w dowolnym momencie – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Państwa Danych osobowych opartego między innymi na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zgodnie z art. 21 RODO. W takim przypadku zaprzestaniemy przetwarzania Państwa Danych osobowych, chyba że uda nam się wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

19.7. Prawo do wniesienia skargi (art. 77 ust. 1 RODO)

W przypadku chęci wniesienia skargi mają Państwo prawo do zwrócenia się do wybranego organu nadzorczego.

19.8. Prawo do wycofania zgody (art. 7 ust. 3 RODO)

Mają Państwo prawo do wycofania swojej zgody zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO (np. mogą Państwo skontaktować się z nami, jeśli chcą odwołać wcześniej udzieloną zgodę na subskrypcję biuletynu).

19.9. Przetwarzanie danych w przypadku skorzystania z przysługujących Państwu praw

Na koniec pragniemy poinformować, że przetwarzamy przekazane przez Państwa Dane osobowe podczas korzystania przez Państwa z odnośnych praw zgodnie z art. 15–22 RODO w celu realizacji przedmiotowych praw oraz na potrzeby ich udokumentowania. W tym przypadku podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 15–22 RODO.

20. Prawa mieszkańców Stanów Zjednoczonych

20.1. Ujawnienie

Jeśli są Państwo mieszkańcami niektórych stanów, w tym Kalifornii, Kolorado, Connecticut lub Wirginii, mogą Państwu przysługiwać określone prawa. Dodatkowe ujawnienia i prawa przysługujące mieszkańcom niektórych stanów USA, które przyjęły przepisy i regulacje dotyczące ochrony danych, przedstawiono poniżej.

Kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów z 2018 r. („CCPA”), kalifornijska ustawa o prawach do prywatności z 2020 r. („CPRA”) oraz inne stanowe przepisy dotyczące prywatności zapewniają niektórym mieszkańcom USA określone prawa dotyczące Danych osobowych. W tej części polityki prywatności opisano te prawa oraz sposób ich egzekwowania. Niniejszy punkt nie dotyczy informacji publicznie dostępnych.

Niektóre informacje są zbierane automatycznie, gdy odwiedzają Państwo naszą witrynę internetową (zob. punkt 4 niniejszej polityki prywatności).

Więcej szczegółów na temat gromadzonych przez nas Danych osobowych, sposobu ich gromadzenia i powodów ich gromadzenia można znaleźć poniżej:

  • po utworzeniu konta w naszej witrynie internetowej (zob. punkt 2);
  • w przypadku podjęcia decyzji o pozostawieniu opinii (zob. punkt 2.3);
  • w przypadku konieczności skorzystania z obsługi klienta (zob. punkt 3);
  • przez naszych dostawców usług (zob. punkt 4);
  • w przypadku subskrypcji naszego biuletynu (zob. punkt 5);
  • podczas dokonywania rezerwacji atrakcji na naszej platformie (zob. punkt 6);
  • w celu zapobiegania oszustwom (zob. punkt 8);
  • w celu ochrony przed botami (zob. punkt 4.3););
  • używając plików cookie (zob. punkt 9);
  • w celach marketingowych (zob. punkt 11);
  • niektórzy z naszych zaufanych partnerów mogą gromadzić niektóre Państwa Dane osobowe zgodnie z opisem w punkcie 12;
  • podczas interakcji z nami w mediach społecznościowych (zob. punkt 13);
  • do celów obsługi klienta (zob. punkt 14);
  • do celów rozwoju produktu;
  • w celu personalizacji zawartości witryny internetowej (zob. punkt 15);

jeśli jest to konieczne do świadczenia żądanej przez Państwa usługi, będziemy gromadzić, przetwarzać lub mogą Państwo również dostarczyć nam następujące poufne Dane osobowe w celu prowadzenia naszej działalności: nazwa użytkownika i hasła, identyfikatory rządowe, takie jak prawo jazdy i numer paszportu. Na przykład, w bardzo ograniczonej liczbie przypadków, niektórzy organizatorzy wycieczek turystycznych sprzedający bilety i atrakcje mogą wymagać podania numeru paszportu lub innego ważnego dokumentu tożsamości podczas procesu płatności, jak również, w stosownych przypadkach, dodatkowych szczególnych wymagań w celu zorganizowania atrakcji.

W zależności od preferencji dotyczących plików cookie możemy „udostępniać” kategorie Danych osobowych zgodnie z definicją zawartą w prawie stanu Kalifornia podmiotom trzecim oraz w celach biznesowych i komercyjnych opisanych w niniejszej polityce prywatności. Zgodnie z CPRA „udostępnianie” oznacza ujawnianie Danych osobowych użytkownika podmiotom trzecim lub międzykontekstową reklamę behawioralną, niezależnie od tego, czy w zamian za wynagrodzenie pieniężne lub inne wartościowe wynagrodzenie. Więcej informacji na temat kontekstu, w jakim udostępniamy Państwa Dane osobowe, oraz sposobu, w jaki mogą Państwo z tego zrezygnować, znajduje się w punktach od 20.6 do 20.8 poniżej.

Nie „sprzedajemy” danych osobowych w rozumieniu ustawy CPRA lub ustawy o ochronie danych konsumentów (prawo prywatności stanu Wirginia) („CDPA”).

Nie „sprzedajemy” Państwa Danych osobowych w rozumieniu ustawy CCPA.

Nie „udostępniamy” świadomie Danych osobowych znanych nam osób nieletnich poniżej 16. roku życia.

20.2. Prawa dostępu do określonych informacji

Mają Państwo prawo zażądać, abyśmy ujawnili Państwu pewne informacje na temat sposobu, w jaki zebraliśmy i wykorzystaliśmy Państwa Dane osobowe. Po otrzymaniu od Państwa ważnego wniosku ujawnimy Państwu te informacje w zakresie dozwolonym przez prawo:

Kategorie Danych osobowych, które o Państwu zebraliśmy.

Kategorie źródeł Danych osobowych, które o Państwu zebraliśmy.

Biznesowy lub komercyjny cel gromadzenia, sprzedaży lub udostępniania Danych osobowych, jeśli ma to zastosowanie.

Kategorie podmiotów trzecich, którym udostępniamy Państwa Dane osobowe.

Jeśli ujawniliśmy Państwa Dane osobowe w celach biznesowych, kategorie danych osobowych uzyskane przez każdą kategorię odbiorców.

20.3. Prawo do usunięcia

Mieszkańcy niektórych stanów mają prawo zażądać od nas usunięcia Danych osobowych, które zebraliśmy na ich temat, z zastrzeżeniem pewnych wyjątków opisanych w punkcie 19.3 niniejszej polityki prywatności i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

20.4 Prawo do sprostowania i prawo do ograniczenia przetwarzania

Mieszkańcy niektórych stanów mają prawo zażądać, abyśmy poprawili nieprawidłowe Dane osobowe, które przechowujemy na ich temat, jak wyjaśniono w punkcie 19.2 niniejszej polityki prywatności, z zastrzeżeniem pewnych wyjątków określonych w obowiązującym prawie. Mieszkańcy określonych stanów mają prawo zażądać ograniczenia wykorzystywania poufnych Danych osobowych (np. ich numeru ubezpieczenia społecznego, informacji dotyczących konta finansowego, danych dotyczących precyzyjnej geolokalizacji bądź danych dotyczących zdrowia) o ograniczonym celu, np. świadczenia wnioskowanych usług.

20.5. Zakaz dyskryminacji

Nie będziemy Państwa dyskryminować za korzystanie z któregokolwiek z praw do prywatności.

20.6. Nie sprzedawaj ani nie udostępniaj moich Danych osobowych

W dowolnym momencie mogą Państwo zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookie i zażądać rezygnacji z udostępniania swoich Danych osobowych podmiotom trzecim, z zastrzeżeniem pewnych wyjątków przewidzianych w obowiązującym prawie. Przez „udostępnianie” rozumiemy przetwarzanie Danych osobowych opisane powyżej w punkcie 9 „Pliki cookie i inne technologie śledzenia” oraz w punkcie 11 „Usługi marketingu i remarketingu”. My i inne firmy umieszczamy w naszych witrynach technologie śledzenia, aby umożliwić nam gromadzenie i udostępnianie wybranym partnerom informacji o Państwa zachowaniu w naszej witrynie internetowej w celu wyświetlania reklam naszych produktów opartych na zainteresowaniach w innych witrynach lub w celu poprawy dokładności i trafności naszych reklam.

Jeśli zdecydują się Państwo zrezygnować z udostępniania danych, mogą Państwo zmienić ustawienia w sekcji „Pliki cookie i preferencje marketingowe” w stopce witryny lub zmienić ustawienia w sekcji „Preferencje prywatności” w menu aplikacji.

20.7. Rezygnacja z targetowania

Określone gromadzenie i przetwarzanie danych w naszej witrynie internetowej na potrzeby reklamy opartej na zainteresowaniach może zostać uznane za „targetowanie” lub „sprzedaż” lub „udostępnianie” Danych osobowych w świetle niektórych przepisów stanowych, np. na mocy ustawy CDPA. W zależności od Państwa preferencji dotyczących plików cookie oraz w zakresie dozwolonym przez prawo możemy ujawnić Państwa Dane osobowe naszym zaufanym partnerom w celu targetowania.

Mogą Państwo zażądać od nas zaprzestania wykorzystywania i udostępniania Państwa Danych osobowych w celu takiego targetowania w dowolnym momencie, zmieniając ustawienia w sekcji „Pliki cookie i preferencje marketingowe” w stopce witryny lub zmieniając ustawienia w sekcji „Preferencje prywatności” w menu aplikacji.

20.8. Nie udostępniaj ani nie ujawniaj moich poufnych Danych osobowych

Mają Państwo prawo do ograniczenia sposobu ujawniania lub udostępniania Państwa poufnych Danych osobowych podmiotom trzecim. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw opisanych w niniejszej polityce prywatności, należy skontaktować się z nami.

20.9. Korzystanie z przysługujących praw

Mogą Państwo skorzystać z przysługujących Państwu praw w sposób określony w niniejszej polityce prywatności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Proszę podać wystarczającą ilość informacji i jasno opisać swoje żądanie, abyśmy mogli właściwie na nie odpowiedzieć. Zanim będziemy mogli odpowiedzieć na Państwa żądanie, podejmiemy uzasadnione kroki w celu zweryfikowania Państwa tożsamości.

Mieszkańcy Kalifornii mogą złożyć wniosek za pośrednictwem upoważnionego agenta wpisanego do rejestru Sekretarza Stanu Kalifornia. Mieszkańcy stanów Connecticut i Kolorado również mogą wyznaczyć upoważnionego agenta, który złoży wniosek w ich imieniu.

Mogą Państwo także złożyć weryfikowalny wniosek konsumencki w imieniu Państwa małoletniego dziecka.

Zmiany polityki prywatności

Aktualna wersja niniejszej polityki prywatności jest zawsze dostępna pod adresem: https://www.getyourguide.pl/privacy_policy.

Ostatnia aktualizacja: listopad 2024 r.