Kolekcja Feuerle łączy współczesnych międzynarodowych artystów z cesarskimi meblami chińskimi i starożytną sztuką Azji Południowo-Wschodniej. Zlokalizowane w dawnym bunkrze z czasów II wojny światowej – odrestaurowanym przez brytyjskiego architekta Johna Pawsona – muzeum zachęca do rozmowy między różnymi okresami i kulturami. Eksplorując kolekcje, zyskaj nowe spojrzenie na starożytne i współczesne dzieła otoczone imponującą architekturą i wyrafinowanym światłem, które pobudzi wszystkie zmysły.
Poznaj swojego przewodnika eksperta i rozpocznij spacer po kolekcjach. Podziwiaj kamienne, brązowe i drewniane rzeźby Khmerów z VII-XIII wieku, cesarsko-chińską lakę i kamienne meble. Ponadto znajdź drewniane i kamienne meble chińskich uczonych z czasów dynastii Han do dynastii Qing z okresu od 200 pne do XVIII wieku. Uzupełniają je prace współczesnych artystów, m.in. Cristiny Iglesias, Anish Kapoor, Zeng Fanzhi, Jamesa Lee Byarsa, Nobuyoshi Araki czy Adama Fussa.
Dowiedz się, dlaczego wszystkie te dzieła zostały wybrane i zebrane przez założyciela muzeum Désiré Feuerle'a - konesera sztuki azjatyckiej, który był pionierem w zestawieniu starożytności ze sztuką współczesną poprzez serię przełomowych wystaw w latach 90. XX wieku.
Pierwsza wystawa Silk Room dostępna jest również do 8 kwietnia 2022 r. na górnym parterze kolekcji. Jedwabny pokój skupia się na wyborze najnowszych prac brytyjskiego artysty i pisarza Edmunda de Waala, zestawionych z niewidocznymi dziełami z kolekcji.
„Ideą tej wystawy jest zestawienie poetyckiej treści twórczości Edmunda de Waala z ponadczasowym charakterem niezwykłych azjatyckich dokonań z VI i XVI wieku. De Waal jest artystą współczesnym, ale jego duszę widzę w Rembrandcie, w pięknie malarzy włoskiego renesansu iw filozofii historycznej. De Waal to gawędziarz, który przenosi nas w mroczne tereny, ale także w piękno światła. Z tego powodu fale de Waala można znaleźć zarówno w starożytnej sztuce azjatyckiej, jak iw wielkich dokonaniach europejskich mistrzów Wunderkammern, jakby widziano je okiem Morandiego. de Waal tworzy magiczne wyimaginowane pudełka, które zawierają piękno w oczach widza. Większość ludzi widziałaby go związanego z porcelaną, ale myślę, że jego kreacje z porcelany idą znacznie dalej i wykraczają poza to, co porcelana wywołuje w naszych oczach”. (Désiré Feuerle)
Dziękujemy Studio Edmund de Waal i Galerie Max Hetzler, Berlin